Monday, 16 April 2012

hidung tersumbat....

Cuba jugak nak hilangkan rasa hidung tersumbat ni. Bila dah hilang boleh la makan sikit.. Tengah malam start balik, sebab tak suka makan ubat selesema..hehehe..

Cara nak kurangkan hidung tersumbat yg aku amalkan, dua jer...

1. Banyakkan minum air masak.. Bukan sejuk tapi suam tau..

2. Kunyah halia.. Tapi nak sedap, aku buat teh halia suam.. Sedap gak..hehehe.. Camne nak buat, tumbuk halia lepas tu rendam sekali ngan teh tu.. Bila dah tenggelam teh tu, minum suam suam.. Leh lega sikit hidung tu..hehe..

Tu je la kot yang aku nak merapu malam ni..hehehe.. 

Sekian,

1 comment:

  1. terjumpa info ni, juga pasal hidung tersumbat… sharing is caring :) - Hidung Tersumbat

    ReplyDelete