Tuesday 6 March 2012

Perkara yang Perlu Dielakkan oleh lelaki....

Perkara yang Perlu Dielakkan

Suhu yang tinggi
Badan ialah 37 darjah celcius. Terbaik fungsi sperma pada 32 darjah Celsius.
Jarak jauh memandu atau duduk, mandi air panas, sauna, tab panas, seluar dalam pemasangan yang ketat, dan tali sokongan olahraga, semua boleh meningkatkan suhu skrotum, sekali gus 'memasak' sperma.

Tekanan
Darah akan disalurkan dengan cara semua organ-organ penting untuk terus hidup seperti paru-paru, jantung, dan otak dalam keadaan tekanan. Jelas testis adalah kekurangan zat makanan apabila badan di bawah tekanan malar.

Alkohol
Mengambil nafas, jika anda berhenti sekarang, kerosakan yang dilakukan oleh minum akan dibaiki secara
semulajadi.
Alkohol mengganggu rembesan testosterone, mempercepatkan penukaran testosteron kepada estrogen, merendahkan jumlah sperma dan
nafsu seks.
Produk pecahan alkohol di dalam badan adalah Asetaldehid, yang toksik kepada sperma.

Merokok dan Kesuburan Lelaki
Merokok meningkatkan bilangan radikal bebas dalam badan yang melakukan kerosakan kepada sel-sel banyak. Ia mengurangkan jumlah sperma dan motilitas, dan meningkatkan bilangan sperma yang luar biasa berbentuk.
Radikal bebas yang dikatakan bertanggungjawab bagi 40 peratus daripada kerosakan sperma boleh berjuang dengan antioksidan seperti vitamin C, E, beta-karoten, selenium, zink, beri hitam, beri biru, bawang putih, kale, strawberi, tunas brussels, plum, alfalfa tunas, brokoli, lada merah dan grapeseed ekstrak, dan kulit kayu ekstrak pain.

Dadah
Selain daripada banyak ubat preskripsi bahawa kesuburan kesan, bahan kimia dalam Marijuana sangat berkait rapat kepada testosteron, maka badan akan menghasilkan kurang hormon lelaki. Ia membina dalam testis penurunan libido, menyebabkan mati pucuk, dan kebimbangan yang kadang-kadang seksual. Kesan kokain adalah serupa dalam beberapa aspek.

Kafein
Boleh menjejaskan penghasilan sperma, menyebabkan keabnormalan kromosom, dan kesan motilitas sperma.

Masalah perubatan
Pembedahan hernia, jangkitan tubul, chlamydia, atau beguk boleh mempengaruhi jumlah sperma. Kencing manis juga boleh mempunyai kesan menjejaskan kesuburan lelaki.

Menjalankan
Ya, ia adalah baik untuk anda, walaupun, yang berlebihan yang menghukum badan boleh mengurangkan jumlah sperma dan sementara mengurangkan penghasilan testosteron.

Toksin dan bahan cemar
Racun perosak dan logam berat dahsyat untuk sperma. Sejak awal penggunaan racun perosak sejak Perang Dunia II, kiraan sperma lelaki telah plummited. Nota: racun perosak yang direka untuk mengganggu kitaran pembiakan serangga, kulat, atau rumpai ia cuba untuk membunuh! Saya fikir mungkin menjadi stupa di sini. Makan Organik! Juga menonton pendedahan kepada sinar-X, pelarut, produk cat, dan logam toksik.

Estrogen alam sekitar
Daging yang kita makan dipenuhi dengan hormon, melainkan jika ia adalah organik. Estrogen kini ditemui dalam air minuman kita. Plastik juga mengeluarkan estrogen. Jangan plastik gelombang mikro, dan cuba untuk minum dari bekas kaca. Jika anda meminum air dari botol plastik, cuba untuk menghadkan pendedahan kepada cahaya matahari.








menjaga kesihatan sperma anda

No comments:

Post a Comment