Sunday 11 August 2013

Cara Melupakan Ex-

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Berikan diri anda masa. Ia adalah satu perkara yang amat besar untuk pergi melalui perpecahan kasar. Ia akan menjadi baik jika terdapat beberapa cara untuk memaksa diri untuk mengambil dan bergerak pada kejatuhan topi, tetapi itu hanya tidak bagaimana orang bekerja. Suka atau tidak, anda akan memerlukan masa untuk sembuh. Panduan ini hanya boleh membantu membimbing penyembuhan dan mempercepatkan ia agak. Ia tidak boleh mengurangkan masa yang anda perlukan di luar jumlah yang tertentu.
  2. Menggunakan ruang peribadi anda. Mungkin anda memiliki rumah, mungkin anda hanya mempunyai setengah tidur untuk memanggil anda sendiri. Apa sahaja yang berlaku, mencari masa dan tempat di mana anda boleh bersendirian dengan pemikiran anda, dan biarkan mereka datang secara semulajadi. Apabila anda mempunyai ruang peribadi, anda tidak mempunyai sekatan ke atas fikiran anda. Mengetahui anda mempunyai tempat di mana anda boleh menjadi benar-benar jujur ​​dengan diri sendiri akan membantu anda menangani dengan kemarahan dan kesedihan anda di kawasan-kawasan lain dalam hidup anda.
  3. Buang semua peringatan orang ini. Membersihkan hidup anda apa-apa jua yang membawa kenangan yang menyakitkan orang ini. Tidak melihat perkara-perkara ini setiap hari akan membantu anda bergerak ke atas.
  4. Kurangkan hubungan luar. Anda tidak boleh melupakan seseorang jika anda masih melihat dia atau dia sepanjang masa, atau sentiasa mendengar tentang aktiviti nya
  5. Bercakap mengenainya dengan jantina yang bertentangan. Kadang-kadang yang boleh membuat perkara yang mudah.
  6. Jika anda berada di sekolah dan mempunyai kelas dengan mereka, mengabaikan mereka dan bergaul dengan kawan-kawan anda sendiri. JANGAN CUBA JADIKAN MEREKA cemburu. Ia hanya akan mewujudkan satu kitaran kamu berdua cuba untuk membuat cemburu antara satu sama lain
  7. Berhenti berfikir tentang dia. Sebaik sahaja anda telah terputus hubungan dan peringatan dikeluarkan dilihat orang ini, ia sepatutnya menjadi lebih mudah untuk mengelakkan memikirkan kesakitan anda. Jika, bagaimanapun, satu pemikiran secara tiba-tiba tidak menceroboh, berhenti di trek itu. Mengatakan "tidak" kepada diri sendiri atau dengan kuat, dan segera mengalihkan perhatian anda kepada apa yang ada di hadapan anda. Menentang menggesa bergelumang dalam diri kasihan, dan menyelesaikan yang pemikiran dia atau dia dalam apa jua cara adalah di luar had..

1 comment: